راهکار‌هایی ساده برای ساخت مغز کودک در بهار امسال، میزان مصرف آب در مشهد ۲.۵ درصد کاهش یافت لباس‌های مشکی را چگونه بشوییم تا بور نشوند؟ | بهترین دما برای شستن لباس‌های مشکی پیش‌بینی‌ها از ثبت سال ۲۰۲۴ به عنوان گرم‌ترین سال در جهان حکایت دارند + جزئیات محکومیت بیش از ۶میلیارد دلاری آمریکا به دلیل تحریم بیماران پروانه‌ای ایران پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ٢١ تیر ١۴٠٣) | کاهش دمای ۴ تا ۵ درجه‌ای در استان ویدئو | بوسیدن مار کبرا توسط جوان تایبادی رفع مشکل نبود آب در شهرستان میان‌جلگه تا پایان امشب (۲۱ تیر ۱۴۰۳) مرگ ۳ نفر در اثر واژگونی خودروی حامل سوخت قاچاق در محور بم -کرمان (۲۱ تیر ۱۴۰۳) هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری‌ها در پوشش محرم نقشه وحشتناک زن معتاد در مشهد برای اخاذی از مردان + عکس آب یخ سبب بروز کبد چرب می‌شود؟ چند نکته برای مراقبت از «کودکان با نیاز‌های ویژه» در منزل دستگیری ۱۲ نفر پس از انهدام یک شرکت هرمی در پرند روان شناسی پارکینگ راه‌اندازی خط اتوبوسی مشهد-کربلا + جزئیات پیش‌بینی رگبار باران در برخی نقاط کشور (۲۱ تیر ۱۴۰۳) هشدار سازمان غذا و دارو | فریب فرآورده‌های پیشگیری از تب دنگی را نخورید سرقت‌های سریالی با پابند الکترونیک در مشهد آخرین اخبار از مذاکره با عربستان درباره حج عمره
سرخط خبرها

هشدار سازمان غذا و دارو | فریب فرآورده‌های پیشگیری از تب دنگی را نخورید

  • کد خبر: ۲۳۸۶۲۱
  • ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
هشدار سازمان غذا و دارو | فریب فرآورده‌های پیشگیری از تب دنگی را نخورید
بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، فرآورده‌های دافع حشرات از قبیل انواع روغن‌های گیاهی و سایر محصولات با ادعای مشابه فاقد مستندات علمی موثق هستند و بهترین روش برای جلوگیری از کاهش خطر ابتلا به بیماری تب دنگی محافظت در برابر نیش پشه آلوده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ روابط عمومی سازمان غذا و دارو در خصوص تبلیغات اغواگرانه محصولات دافع حشرات به ویژه پشه آئدس در فضای مجازی اعلام کرد: این فرآورده‌ها که به صورت انواع روغن‌های گیاهی و سایر محصولات و با ادعای مشابه بوده، فاقد مستندات علمی موثق هستند.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، بهترین روش برای جلوگیری از کاهش خطر ابتلا به تب دنگی محافظت از خود در برابر نیش پشه آلوده با روش‌های استفاده از لباس‌های پوشیده و مجهز کردن پنجره‌ها به توری است. ضمن اینکه استفاده از محصولات مواد دافع حشرات مانند پشه می‌تواند خطر ابتلا را کاهش دهد.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو همچنین در بخش دیگری از اعلام خود با اشاره به ورود محصولات جدید با مجوز سازمان غذا و دارو برای دفع پشه آئدس آورده است: در حال حاضر محصولات دفع‌کننده حشرات در اشکال اسپری، استیک، لوسیون با ماده موثره deet در داروخانه‌ها و مراکز معتبر در دسترس هستند.

با توجه به شرایط کنونی براساس هماهنگی‌های انجام شده با کارخانجات تولیدکننده، محصولات جدیدی در این زمینه به زودی وارد بازار خواهد شد و بدیهی است تمامی اقلام مورد تایید سازمان غذا و دارو در داروخانه‌ها و مراکز معتبر در دسترس عموم قرار دارند و از محصولات فاقد مجوز بهداشتی به دلیل عدم اطمینان از ایمنی و کارایی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->